Saturday, November 26, 2011

If I Was A Movie Writer...

(Entry bahasa rojak.)

So aku ada la idea kalau DotA (Defense of the Ancients) dibuat jadi movie. Tapi aku tak reti nak tulis a full movie. So aku anggap tulisan bodoh and buang masa ni a simple fanfiction.

Plot
Perang antara Sentinel dengan Scourge dah lama sangat dah. Ramai yang mampus. Tak terkira. So adala satu entiti ni, dia power gila. Ilmu dia memang tak terkalah lagi setakat ni. Takat Harry Potter team dengan Voldemort dia leh relaks lagi. Tapi kalau Gandalf dengan Dumbledore mungkin pecah peluh. MUNGKIN. So dia bagi idea kat pemimpin Sentinel dan Scourge. "Apakata kalau hangpa settle perang ni dengan join wargame kendalian aku ni? Aku jadi host. Hangpa perang ja dalam tu. Tak payah pikiaq apa. Pemenang jadi pemenang mutlak. Winner take all. Kira sapa menang dalam game tu menang kat dunia sebenar jugak la." kata entiti tersebut. "Nak decide sapa menang camna?" tanya pemimpin Sentinel.

"Mudah ja. Kat kem hangpa ada dua symbol of power. Kalau macam Sentinel, The World Tree. Scourge The Frozen Throne. So hangpa fight la sampai hangpa boleh masuk kem musuh dan musnahkan symbol of power musuh tu. Dan hangpa ada tentera yang steady. Cukup time depa keluaq. Mara ke tempat musuh. Ada tiga lorong. Setiap lorong ada 2 menara. Menara ni tembak tentera lawan.". "Dan yang penting sekali dalam game ni adalah hero. Setiap pihak ada hero yang tersendiri. Tugas dia bantu tentera sampai boleh masuk dalam kem lawan. Nak tambah syok hero tu boleh beli senjata, perisai atau apa saja yang dapat bantu dia dalam peperangan ni dan dia boleh naik level. Cara nak naik level adalah dengan bunuh tentera dan hero musuh. Setiap roh tentera musuh yang mati akan dikumpulkan dan akan digunakan buat beli senjata dan naik level."

Sambung entiti tu lagi "Dan hangpa jangan risau. Hero yang mati boleh dihidupkan balik. Tapi kena stay la sat. Lagi tinggi level, lagi lama kena tunggu. Kira selagi symbol of power tu tak musnah, lagi tu hangpa boleh mati dan hidup semula. Dah musnah baru game over. Lagi satu, penyertaan hero adalah terhad. 3 hero utama dan 9 hero support. Setiap lorong hanya boleh ada 1 main hero dan 1 support hero. Yang lagi 2 stay kat base. Mau main hero rasa nak tukaq strategi dan hero, hero yang ada dengan dia tu kena pi tukaq dengan hero lagi satu. Tak boleh ada 2 hero support dekat satu lane. Same goes to lagi 2 hero utama. Contohnya Sentinel boleh ada 6 hero ja. 3 main, 3 support. Paham takat ni?". "So hangpa balik kem dulu. Decide la sapa yang nak wakil team hangpa tu. Besok pagi aku nak taw." Lalu entiti terus berlalu pergi, hilang ditiup angin.

Maka pemimpin Sentinel dan Scourge bawak keluaq la list heroes.

Sentinel:

Main Hero (Team The Alliance (Human and the gang)
Rylai Crestfall [Crystal Maiden (INT)]

Support Heroes
Purist Thunderwrath [Omniknight (STR)]
Kardel Sharpeye [Dwarven Sniper (AGI)]
Nortrom [Silencer (INT)]


Main Hero (Team Night Elves)
Mirana Nightshade [Priestess of the Moon (AGI)]

Support Heroes
Rooftrellen [Treant Protector (STR)]
Luna Moonfang [Moonrider (AGI)]
Furion [Prophet (INT)]

Main Hero (Team Horde (orcs and the gang) dari Warcraft 3)
Thrall [Disruptor (INT)]

Support Heroes
Cairne Bloodhoof [Tauren Chieftain (STR)]
Yurnero [Juggernaut (AGI)]
 Rhasta [Shadow Shaman (INT)]

Belah Scourge lak. Depa hantaq

Main Hero (Team Demon-Controlled Orcs)
Azgalor [Pit Lord (STR)]

Support Heroes
Mogul Khan [Axe (STR)]
Strygwyr [Bloodseeker (AGI)]
Lion [Demon Witch (INT)]

Main Hero (Team Demon)
Lucifer [Doom Bringer (STR)]

Support Heroes
Nessaj [Chaos Knight (STR)]
Nevermore [Shadow Fiend (AGI)]
Eredar [Shadow Demon (INT)]

Main Hero (Team The Scourge (Warcraft 3 punya universe))
Abaddon [Death Knight (STR)]

Support Heroes
N'aix [Lifestealer (STR)]
Anub'arak [Nerubian Assassin (AGI)]
Kel'thuzad [Lich (INT)]

So lepas semua dah setuju maka mereka berperanglah bermati-matian sehingga salah satu symbol of power musnah. Hanya dengan taktik dan kerjasama yang baik antara hero-hero di atas dapat memastikan bahawa kemenangan bagi pihak mereka adalah pasti dan kekalahan yang perit buat musuh. Let the game begin!

Kalau hangpa sebagai peminat cerita atau plot game Warcraft 3, mesti perasan bahawa list heroes ni adalah berdasarkan kepada cerita Warcraft 3. Main hero dan supportnya dipengaruhi karekter single player game tersebut. Contoh Rylai Crestfall adalah berdasarkan Jaina Proudmoore, Abaddon adalah Arthas.

Aku post kat sini bukan nak suh hangpa baca cerita tu. Just nak tunjuk list heroes tu ja. Nak taw sesuai ka dak chemistry grup tu kalau nak dibuat filem. Hahaha. So komen la apa yang tak kena or nak tambahan plot ka. Sila sila.

(aku taw entry kali ni berterabuq. Sorry la no. Aku nak tunjuk list tu ja... Cerita tu buat bagi semak ja.)

2 comments: