Sunday, November 27, 2011

Call Of Duty Modern Warfare 3 Review

Aku dah janji nak buat review pasal MW3. Heh, siap bertangguh-tangguh lagi. Jadi, inilah review yang aku dapat beri seringkas mungkin. Maaf saya 'slowpoke'. And sorry in advance kalau ter-spoiler kat mana-mana. Saya tak reti buat review.

Cover game untuk MW3. Gambar askar berwarna hitam dan latar belakang putih bersalji dengan tulisan putih dan hijau di tengah. Minimalist. Terbaik.

Plot
So cerita kali ni conclude la event-event yang berlaku dalam COD4 dengan MW2. Memang conclude terus tiga-tiga game ni. Penutup. Then there's a lot of sacrifices been made. We got death. Ada jugak old characters appearing in MW3. Plot memang Hollywood-styled storyline. Therefore mau buat filem, memang aku nak jadi antara yang pertama yang pi tengok. Filmmakers. please take my money! Tak banyak memorable battle sangat aku rasa kali ni. Tapi overall aku suka MW punya universe ni. Good job Infinity Ward. Nak detailed plot, sila ke Call of Duty Wikia.

Playable Characters
Kali ni kita ada 7 playable characters. Yang confirm mati 4.

Mission
MW3 ada 18 mission. Bukan semuanya full mission. Ada yang controllable cut-scene. Kalau tak salah, 2 ja cut scene. So memang banyak mission. Sapa yang suka main campaign memang tak rasa rugi.

Enemies
Bagi aku enemies dia tak la bodoh sangat walaupun difficulty Recruit. Just nice. Kalau duduk tak da cover memang la mati ya tak?

Weapons
AK-47 sekarang bontot senapang dia dah sama macam M4 Carbine. Yang lain aku tak noticed sangat. Yang paling baru ialah Hybrid Sight. Dia pakai dua scope untuk increase zoom, ikut kesesuaian mission. Ada senjata baru. Senjata lama tak pakai. Aku suka lagi weapon MW2. Rambang mata dan dilemma mana satu nak buang. MW3 aku pakai weapon apa yang dia bagi. Jarang tukar.

Other Plot Weapons
Aku ingat ada UGV (Unmanned Ground Vehicle) ja. Dia memorable sebab dia ada minigun plus grenade launcher. And lagi satu tembak guna minigun atas Black Hawk. That's all. MW memang tak ada epic vehicle battle.

Bonus Content
Kalau waktu COD4 ada Mile High Club dengan Arcade Mode. MW2 ada Museum level. Sayang MW3 takda apa pun lepas dah game. I am sad, really.

Soundtrack
Seriously aku tak ingat langsung apa-apa muzik yang menarik dari MW3. Compared to MW2, aku siap download OST album dia. Epic. Tapi ni baru sekali main. Second time maybe baru perasan.

Graphics
Salah satu reason aku suka MW punya games: the graphics. Sangat baik walaupun aku pakai GigaByte NVIDIA 9600GT yang bila nak main Battlefield 3 dia kata tak sesuai. Graphics were awesome. Memang aku suka style MW dalam banyak-banyak FPS games.

Overall Score
So berakhirlah sudah ulasan tak seberapa aku ni. Berapa bintang nak bagi? Dari 5 bintang, aku bagi 4 bintang. Why? Sebab aku fanboy MW. Aku memang suka gameplay, graphic and storyline dia. Bagi aku tak berapa rugi sangat duit beli 3 discs untuk MW3. Yes, you read me correct. Game ni dalam 3 discs. So kepada sapa-sapa yang tak main lagi, better main cepat. Kita tengok konklusi kepada cerita yang bagi aku quite epic bagi war story junkie macam aku ni. Dan nanti aku nak try main ikut kronologi, start dengan COD4 dan habiskan dengan MW3, on Regular difficulty. Saya bukan hebat pun. n00b ja. Sekian, tamat.

1 comment: