Sunday, November 27, 2011

Battlefield 3 Review

Nah review untuk Battlefield 3 pulak. Sorry kalau SPOILER.

Memang trend FPS sekarang ka tunjuk sorang askar buat hensem dan cool sebagai game cover? Apa-apa pun the color was cool. 

Plot
Plot cerita game ni memang menjurus kepada The War On Terror. Memang perang sebab nak stop terrorism. Overall story OK. Ada harapan buat filem la jugak.

Playable Characters
4 playable.

Mission
Sangat pendek for a FPS game. Tapi satu mission tu pun dah panjang sebenarnya. Total ada 12 missions with  3 vehicles battle missions.

Enemies
Bagi aku enemies are quite predictable. Sorang mati situ, satgi adala sorang pi duk situ jugak. Tapi aku tak terlepas daripada mati kena tembak dengan depa.

Weapons
Ada weapons yang MW3 takda, BF3 ada and vice versa. Nothing out of the ordinary.

Vehicles
Battlefield memang terkenal dengan vehicle combat. Dalam single player, kita dapat rasa jadi Weapon System Officer (WSO, sebut Wiso) pesawat pejuang F/A18F Super Hornet dan juga bawak dan tembak guna kereta kebal M1A2. Abrams.

Bonus Content
Tiada

Soundtrack
Aku ingat Battlefield 3 Main Theme saja. Yang lain tak dengar. Maybe sebab aku punya hardware tak compatible.

Graphics and Sounds
Game ni adalah graphics whore. Aku punya graphic card just barely boleh main. Lag tak payah cakap. Sound  bila ada echo ja, mesti lari. So memang tak enjoyable sangat. Buat camna, teknologi baru. Kena hardware baru la jugak. Kira aku main game ni bukan dalam full potential dia.

Overall Score
Game ni macam MW3, 3 discs. So sapa ada komputer power dengan duit lebih, boleh angkat. Tak rugi kalau ada dua benda tu. Bintang aku boleh bagi adalah 3.5 dari 5 bintang. Kalau ada sequel aku akan beli. Cuma hardware la kena upgrade kalau rasa nak puas.

No comments:

Post a Comment