Monday, January 03, 2011

Buried (2010) Review



Malam new year aritu aku tengok cerita Buried kat lappie aku. Cerita ni diarahkan oleh Rodrigo Cortes. Dibintangi oleh Ryan Reynolds. Mamat ni dlu adalah Hannibal King dalam cerita Blade 3 dan Deadpool/Wade Wilson dalam X-Men Origins: Wolverine. Xkan xprasan kot? Ala, yang lawan dengan Wolverine last skali tu. Hubby Scarlett Johansson. Lucky guy you! But wait..Dah cerai dah pun...Btw, aku xpandai sangat buat review. Spoiler aku pandai la..Hehe...

OK. Cerita ni berlaku kat Iraq. Main character nama dia Paul Conroy, pemandu trak bagi syarikat CRT (Crestin, Roland and Thomas). Syarikat ni dapat kontrak untuk membina balik Iraq yang teruk dinodai US dan sekutunya. Nak dijadikan cerita Paul dengan konvoi dia kena serang satu hari ni. Semua mati kecuali dia. Dia pengsan lepas tu kena tangkap dan kena kurung dalam keranda. Keranda tu nasib baik xdalam sangat. Pasal dia leh dengar enjin jet F-16 lalu area tu dengan dia boleh dengaq azan. Dan nak dijadikan cerita dia punya BlackBerry yang "pengganas" tu letakkan sekali dalam keranda tu masih ada bateri dengan ada reception.

"Pengganas" tu nak USD 5 juta dari Paul. Mintak kedutaan bayar, sebelum pukul 9 malam. Lepas tu depa kurang sampai tinggal USD 1 juta. Kalau xmau bayaq Paul akan mati kehabisan oksigen. "Pengganas" tu plak bagi kat Paul benda-benda ni: Lampu suluh, pemetik api, glowstick, BlackBerry, pisau, dan ubat. So tengokla samada Paul selamat atau x.

Bagi aku, cerita ni best. Kena la dengan genre dia, iaitu Thriller. Bayangkan anda terkurung dalam keranda yang sikit masa ja lagi nak mati akibat kehabisan oksigen. Panik wo... Teringat kat family... Knowing the moment you will die.. So, aku recommend hampa carik crita ni...3.5/5!!

No comments:

Post a Comment