Monday, September 07, 2009

New Entry

Dah lama agaknya aku tak update blog ni. Besala. Takdak isu. Kalau ada pun. Dah lupa dipadam memori. Tak sempat nak tulis kat mana-mana. Padahal banyak ja isu yang menarik untuk ditulis. Adess. Berikan kekuatan memori zaman kanak-kanak aku balik! Aku perlukannya!

Aku sekarang dah start Semester 3. Pergh. Tekanannya sangat dirasai. Subjek kali ni macam berat tapi kita tengok la macamana. Boleh kot. Insya-ALLAH, doakan!

Ha..Matematik 3 kali ni aku kna blajaq Differentiation, ahli dalam keluarga besaq Cal-clueless (Kalkulus). So far so good. Nasib baik lecturer aku terBAEK, dapat jugak aku cover walaupun xcemerlang sangat.

English lak, aduhai, kna buat Mini Final Year Project (FYP). Maksudnya aku kna amik konsep2 yang berkaitan dan jadikannya satu produk yang berfungsi sambil menerangkan kembali konsep2 tersebut. Got it? Tajuk kumpulan aku yang terdiri daripada 4 orang ahli ialah Firewall. Aku xtaw nak buat apa pasal tajuk ni. Aku follow idea membe2 sambil tambah skit2. Kalau hampa ada idea yang bernas2 tu, tulis je kat komen k? Aku sangat menghargai idea2 hampa.

Department pnya subjek, ni yang aku risau skit. Setakat sekarang baru 2 subjek aku kna hadap. Ada lagi 2 atau 3 subjek lpas Raya ni. Network Programming dengan Secured Object Oriented Programming atau Java. Network Prog ok. xdak masalah. Tapi Java? argh! Susah siot! Xpaham apa pn! Aku xmau salahkan sapa2. Maybe programming bukan aku pnya major. Xpala. Aku bgi lpas je la!

Tu kehidupan as a student in GMi. Kehidupan harian lak? Boring ja memanjang. Dull. Xtaw nak buat apa. Broadband? Ada. Bukak apa sangat. Facebook, Kosmo, Harian Metro, Yahoo! Mail dan seangkatan dengannya. Xpn aku download torrent. Stiap ari buat benda sama boring jugak kan?

Computer game? Ada. Tapi xseronok kalau main sorang2. Ada orang tengok baru seronok skit nak main. Ni x. Main sorang2 cakap sorang2 layan perasaan sorang2. Kang orang tuduh xbersosial lak.

Handset? Ada. Buat tgk jam, kalendar, alarm. Xdak sapa amik kisah pn pasai aku. Celcom ja la yang amik berat. Nasib2.

Ok la kot takat ni aku tulih. Bukan ada orang sangat pn nak baca. Kepada yang terbaca or memang nak baca entry ni aku ucapkan terima kasih dan selamat menunaikan ibadat puasa di bulan Ramadan ni! Salam!

No comments:

Post a Comment